Heb je vragen over de overheid? Bijvoorbeeld over zaken zoals huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering? Vanaf 28 mei kun je voor deze vragen en meer terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid bij Theek 5 Rijen.

Tegenwoordig kun je van alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig en hebben vragen over bijvoorbeeld DidiD, belastingen, toeslagen, werk, uitkeringen, verkeersboetes of de donorregistratie.

Kun je wel wat hulp gebruiken of ken je iemand die hulp nodig heeft? Kom langs bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek. Wij denken met je mee, helpen je met het vinden van informatie op internet en geven je informatie zodat je verder kunt. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt.

Het Informatiepunt Digitale Overheid is er voor iedereen, je hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Iedereen is van harte welkom en de hulp is gratis!

Openingstijden
Op dit moment is Theek 5 Rijen gesloten vanwege de verbouwing van de Boodschap. Het Informatiepunt Digitale Overheid is vanaf 21 juni bereikbaar tijdens de volgende openingstijden

Maandag 14.00 – 17..00 uur
Dinsdag 14.00 – 17.00 uur
Woensdag 14.00 – 17..00 uur
Donderdag 14.00 – 17..00 uur
Vrijdag 14.00 – 17.00 uur
Zaterdag 9.00 – 13.00 uur

Heb je vragen?
Ook nu staan we al voor je klaar. Heb je een vraag, dan kun je op woensdag, donderdag en vrijdag tijdens kantooruren bellen of appen naar Annika Hogervorst via 06-18519834 of haar een mail sturen via a.hoogervorst@theek5.nl
Meer informatie vind je op: www.theek5.nl/informatiepunt-digitale-overheid

Samenwerking
Het Informatiepunt Digitale Overheid komt voort uit een samenwerking tussen de Koninklijke Bibliotheek, de openbare bibliotheken in Nederland en uitvoeringsorganisaties van de overheid (de Belastingdienst, CAK, CBR, CIZ, CJIB, DUO, SVB en UWV). Ook wordt er samengewerkt met lokale instanties.